Friday, April 1, 2011

Shidi Shah

Tempat Menarik Untuk Di Lawati Di Besut, Terengganu (Part 2)

Entry yang lepas aku cerita pasal tempat2 yang besh2 tuk mandi manda kat Besut..
Kali ni ak nak sambung pulak pasal tempat makan besh2 dan sedap2 xterhingga hingga xkan dilupakan.

Tempat pertama ialah restoran ikan bakar



kalau nak makan makanan laut, kat besut memang sesuai lah tampatnya sebab semua makanan laut segar2.
ni ak nak cite kat satu kedai yang memang sangat sedap masakannya dan sangat femes kat besut.
ikan bakarnya mmg  uuummmhhhh!!!! sangat terbaik sedapnya.
dengan ikan yang sangat segar dan sos bbq yang sangat sedap..memang sampai tulang2 la menjilat.


sotong or udang celup tepong pon memang sangat sedap.
dia punya rangup tu memang sedap.
air jus pun segar2 dan sedap2..
dan yang paling penting kat restoran ni makanannya murah2.
sebab restoran ni bersebalahan dengan kompleks perikanan besut.

tempatnya adalah di Kg Seberang Kastam, sebelom jambatan kuala besut kalau dari arah jerteh.

Tempat Kedua Ialah Satay Jabi

haa satay ni memang sangat femes kat besut..kedainya terletak di kampung penyanyi spring iaitu Ameng.Kg jabi.satay jabi ni memang sedapnya jauh beza dengan satay kajang, satay haji samuri tu..aku dah makan kat kedua2 tempat dan satay jabi memang lagi sedap. ak xtahu nak cakap macam mana..kalau nak tahu datang la besut.hehe

Tempat ketiga Mestilah Keropok Lekor Terengganu
kalau datang ke Terengganu tapi tak merasa keropoknya memang tidak sah la kan..agak sia2 la kunjungan anda salau sekejap..
ak kat KL ni memang selalu rindu dengan keropok kat kampung.
rangupnya dan rasa ikan tu memang sangat sedap.
layan jer kalau makan.
kat tepi jalan ke kuala besut iaitu kg pengkalan nyireh tu memang banyak kedai2 yang jual keporok.
ada keropok losong, ada keropok lekor dan macam2 keropok lah..
kalau nak tahu rsanya jom la berkandang ke besut.

Dan Tempat Yang Paling Bes Tuk Lepak2 Ialah,
Restoran Kat Tepi Jeti Kuala Besut..
kalau kat cini, boleh lepak ramai2 sambil layan angin tuip dari laut..
dan tengok bot keluar masuk dari jeti...
sangat tenang lepak kat cini..
kalau time cuti memang cini tempat wajib ak lepak dengan member2 ak.
kedai pilihan ak kat kedai hujung skli kat tepi pantai..

so itu lah suasana perkampungan kat Besut.
sangat tenang dan sangat sesuai untuk percutian..
honeymoon ker, dengan family ker..
semua boleh..

just nak share dengan rakan2 blogger..
thanks cuz visit my blog

Shidi Shah

About Shidi Shah -

Author Description here.. Nulla sagittis convallis. Curabitur consequat. Quisque metus enim, venenatis fermentum, mollis in, porta et, nibh. Duis vulputate elit in elit. Mauris dictum libero id justo.

Subscribe to this Blog via Email :

9 comments

Write comments
mahfudzah
AUTHOR
April 2, 2011 at 11:03 AM delete

pehhhhhhhhhhh!febret laa ikn bako!lapo lapo!

Reply
avatar
Shidi Shah
AUTHOR
April 2, 2011 at 3:02 PM delete

sangat sedap ikan bako..
kita bako..!!..
kita bakoo!!

Reply
avatar
kumfye
AUTHOR
April 3, 2011 at 2:39 AM delete

ikan bakar very nice...i miis malaysia food a lot

Reply
avatar
Shidi Shah
AUTHOR
April 3, 2011 at 5:43 AM delete

yeahhh..
sangat sedap..

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
April 5, 2011 at 6:13 PM delete

salam,weh!!
sedapnye...ape sal jauh sangat nak gi!! huhuhu..

Reply
avatar
Shidi Shah
AUTHOR
April 5, 2011 at 8:30 PM delete

xde la jauh sgat..jom ah g enjoy2..
bes woo

Reply
avatar
afyan
AUTHOR
October 4, 2012 at 4:29 PM delete

Satay jabi tu camne nak cari? Boleg bagi direction?

Reply
avatar
shidi shah
AUTHOR
October 5, 2012 at 11:32 PM delete

jabi tu nama tempat.kalau dari bandar jerteh, tempat ni menghala ke kuala terengganu.cuba google maps kg jabi kalau nak tengok.hehe..snang skit nk bg direction

Reply
avatar